קידום אורגני באינסטגרם: איך להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם

Share This Post

אף אחד כיום כבר לא שוגה באשליות: תחזוקה של פרופיל אינסטגרם מקצועי היא לא עניין של מה בכך. כדי שהפרופיל יזכה לחשיפה ולתהודה, ועל מנת שמספר העוקבים שלו יגדל בצורה משמעותית, יציבה ועקבית לאורך זמן, צריך להשקיע לא מעט מאמץ ומשאבים.

הדרך הטריויאלית שבה בוחרים מרבית בעלי הפרופילים שמעוניינים להגדיל בצורה ניכרת את החשיפה שלהם לקהל היעד הרלוונטי היא השקעה בקידום ממומן. זוהי דרך שהוכיחה את עצמה לא מעט פעמים בעבר, אולם החיסרון העיקרי שלה הוא השקעת המשאבים הגדולה, ובפרט כסף, שצריך בעל הפרופיל לבצע על מנת לראות תוצאות.

אלא שיש לא מעט פעולות שהם יכולים לעשות על מנת לשפר את הנראות של הפרופיל שלהם ברשת החברתית בצורה טבעית ואורגנית, ולהגדיל את הסיכוי שהם ימצאו בחיפושים שונים, הן בתוך הפלטפורמה והן בגוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם. זה אמנם לא דומה לתהליך של קידום אתרים אורגני, אבל בתחומים מסוימים בהחלט יכול להביא לתוצאות טובות מאד.

במאמר הזה נסקור 6 טיפים חשובים שכדאי לכל בעל פרופיל באינסטגרם לאמץ אם הוא אכן מעוניין להגדיל את החשיפה שלו לקהלים שונים:

טיפ מספר 1: יצרו תוכן בעקביות

תנאי הבסיס להפיכת פרופיל אינסטגרם למותג שמהדהד ברשת הוא יצירה עקבית של תוכן שמעניין את קהל היעד. לכן, אם אתם מעוניינים לקבל חשיפה עקבית של הפרופיל לעוקבים ומשתמשים ברשת, אל תפסיקו להעלות תמונות, סטוריז, הגיגים שונים, תובנות על החיים ועוד. כדאי יהיה שמבחינת אסטרטגיית התוכן שלכם, תקפידו על קו מחבר שממנו יהיה ברור מה האג'נדה שלכם, את מי היא יכולה לעניין, ובעיקר, את המעורבות של מי היא תוכל להשיג.

טיפ מספר 2: צרו אינטראקציה עם משתמשים אחרים על בסיס שוטף

אתם ודאי מבינים שאתם לא חיים לבד בתוך אינסטגרם, ובדיוק כפי שאתם צמאים לתשומת לב, למילה טובה ולפרגון, כך גם העמיתים שלכם ברשת. לכן, אם אתם רוצים לייצר אינטראקציה בריאה יותר, עמידה יותר לאורך זמן, וגם אפקטיבית יותר – חשוב שתתנו את אותו יחס בדיוק שאתם מצפים לו, לקולגות שלכם.

זה אומר שבאופן יזום כדאי יהיה שתייצרו פניה אל בעל פרופיל כזה או אחר שהתרשמתם מתוכן שהעלה, וגם שתגיבו ותשתפו תוכן של פרופילים שעוקבים אחריכם. אל תשאירו את הפרופיל שלכם עם תגובות אוהדות חסרות מענה. אנשים רוצים לדעת שהיחס שהם מעניקים לכם מוערך ומורגש. אחרת, יש עוד לא מעט פרופילים אחרים שימחו להעניק להם את תשומת הלב הזאת.

טיפ מספר 3: טרגטו נכון האשטגים

האשטגים מאפשרים לבצע חלוקה של תוכן ברשת החברתית של אינסטגרם לעולמות תוכן משניים. באמצעות האשטגים יכולים לבחור גולשים לבצע מעקב אחר טרנדים ומגמות שמעניינות אותם, וגם למנוע של הרשת החברתית להבין טוב יותר את התכנים השונים ואת הקשר בין פרופילים לעולמות תוכן.

אינסטגרם מאפשרת לכם להוסיף לכל פרסום שלכם 30 האשטגים. עם זאת, חשוב יהיה לבחור את האשטגים האלו בקפידה. אל תבחרו האשטג רק משום שהוא פופולרי במיוחד. ביחרו את זה שמייצג את התוכן שלכם בצורה איכותית. כך תוכלו לקבל חשיפה של גולשים רלוונטיים, ולהגביר את הסיכוי שחלק ניכר מהם יבצע אינטראקציה עם התוכן שלכם.

טיפ מספר 4: בצעו אופטימיזציה לפרופיל שלכם

הזמן הטוב ביותר לבצע אופטימיזציה לפרופיל שלכם – היא כמובן עוד לפני שפתחתם אותו. שימו לב, מחקרים שונים מראים כי לשימוש במילות מפתח בשם הפרופיל או היוזר יש השפעה חיובית על הסיכוי להגדיל את החשיפה של הפרופיל הזה לחיפושים של מילת המפתח הזו.

טיפ מספר 5: בצעו אופטימיזציה לתמונות שאתם מעלים

אחד האתגרים הגדולים של פלטפורמות תוכן וחיפוש שונות הוא הבנה מעמיקה של תוכן ויזואלי. אינסטגרם משקיעה משאבים רבים על מנת לנתח תמונות, להבין לאילו עולמות תוכן הן משתייכות, ולהסיק מן האינטראקציה של גולשים עם התמונות האלו, אילו תכנים נוספים יכולים לעניין את המשתמש.

לכן, כדי להגדיל את החשיפה של הפרופיל שלכם באינסטגרם, כדאי יהיה לעשות שימוש בתמונות באיכות מצוינת, שברור גם לעין אנושית וגם לבוטים מה מצויין בתמונה, וכן לעשות שימוש בתגית ALT שמטרתה לסייע למנוע החיפוש לקבל מושג טקסטואלי על מה מוצג בתמונה (וכן להנגיש אותה לבעלי מוגבלויות שונות).

טיפ מספר 6: בצעו תיוגים של מובילי דעה בתחום

מנגנון התיוג של אינסטגרם מאפשר לכם לקבל את תשומת ליבם של פרופילים שאתם מעוניינים לייצר מולם אינטראקציה. אחת השיטות האפקטיביות ביותר לגדילה אורגנית של הפרופיל היא למפות משפיענים ומובילי דעה בתחום בו אתם פעילים, ותייג אותם על תכנים איכותיים ביותר, שאותם ירצו, בסבירות מסוימת לשתף עם קהל העוקבים שלהם.

טיפ מספר 7: בחנו מה עבד טוב עד עכשיו

אחת השיטות לנבא אילו מן הפעילויות שתבצעו תיצור את הערך המוסף הגדול ביותר עבור הקידום האורגני של הפרופיל שלכם באינסטגרם – היא פשוט להבין מה עבד טוב עד עכשיו. מפו את הסיפורים, התמונות, הוידאו, הציטוטים, השיתופים ושל תוכן אחר שהעלתם שקיבל תגובות אוהדות, שיתופים נרחבים והגדיל את כמות העוקבים אחר הפרופיל שלכם, ונסו לייצר תכנים בעלי מאפיינים דומים, שימשיכו לייצר לכם ערך מוסף גבוה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

More To Explore

דילוג לתוכן